PiKa sAyang Kamu.

Sunday, October 2, 2011

Hati manusia siapa yang tahu.

Kita x tahu hati manusia ni mcm mane, sedangkan hati kita sendiri pun kita belum menguasai sepenuhnya, ni kan pulak hati rakan kita sendiri..

Tapi walaupun kita tidak dapat memahami hati rakan kita atau pun sesiapa pun, kita perlu menjaga hati mereka. Begitu juga dengan hati kita sendiri, kita perlu menjaga hati kita dengan sentiasa berfikiran positif..

Kadang-kadang ada hikmah disebalik melukai hati org dan kadang2 ia agak melampau jika melukai hati org. Contohnya : memalukan seseorang di depan khalayak ramai, x ke terluka hati mangsa tersebut.. mungkin hikmahnya nak menyedar kan mangsa itu agar lebih bertanggungjawab, tetapi agak terlampau jika di depan khalayak ramai. OMG jika aku berada di tempat tersebut kompem dah kecewa..

Di sini aku ingin menegaskan bahawa setinggi mane pun pelajaran mu, sejauh mane pun kamu mengembara, dan sebanyak mana pun pengalaman mu.. Kita semua ade hati dan perasaan, dan jangan cuba2 nak memalukan sesiapa mahupun melukai hati sesiapa di khalayak ramai. Jika kita mahu orang hormat kita, kita perlu hormat org dulu dan buat lah keputusan sebaik mungkin jangan pulak sudah buat keputusan kemudian menyesal dengan keputusan yang dibuat.

No comments:

Post a Comment